25 октомври 2020

Иновативно устройство взима проби от бактерии, след като бъде погълнато

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 август 2020 в 09:20 42030
Снимка: Jose Waimin et al., RSC Advances 2020

Колоноскопията е изключително важно изследване за установяване на проблеми с дебелото и правото черво, но обхватът на изследването е ограничен. За да успеят да изучат целия гастроинтестинален тракт учени от Университета Пърдю създават малко устройство, което се поглъща и взима проби от чревните бактерии по пътя си.

Устройството е описано в публикация в списание RSC Advances и има възможност да събере бактерии от всяко проблемно място, което открие при придвижването си. То се разтваря когато достигне нивата на киселинност в определена част от гастроинтестиналния тракт и освобождава абсорбиращ материал, който задържа проби от бактериите преди да продължи надолу по пътя си.

Устройство на капсулата. Кредит: Jose Waimin et al., RSC Advances 2020

Това е подобрение, както на традиционните колоноскопии, така и на съществуващите "хапчета за колоноскопия", обясняват учените, защото и двата метода могат само да направят снимки, но не и да изследват бактериите.

"Ако колоноскопия или хапче-камера види кръв, не може да вземе проба от района, за да изследва повече", обяснява инженерът от Пърдю Рахим Рахими (Rahim Rahimi). "Можете да вземете проби на бактерии от фекалната маса, но бактериите може да варират много из гастроинтестиналния тракт. Нашият подход може да бъде допълващ".

Важно е да се отбележи, че ако новото устройство бъде одобрено за медицинска употреба, то може да служи точно за допълнение към колоноскопиите, но не и да ги замести.

Например ако лекарите открият място с потенциален проблем при прегледа, може да използват устройството за допълнителна проверка какво се случва на микробиологично ниво. Устройството може и да допълни информацията за части от гастроинтестиналния тракт, които колоноскопията не може да достигне.

Източник: Futurism - SWALLOW A SMALL DEVICE AND IT’LL SCRAPE YOUR GUT BACTERIA FOR SIGNS OF TROUBLE