15 декември 2019
  •  Говорят медиците

Институтът за ядрени изследвания и ядрена енергетика - БАН чества своята 45-годишнина

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 октомври 2017 в 00:0015710

На 24 октомври 2017 г. в Големия салон на БАН от 13:00 часа ще се състои тържествено честване на 45-годишнината на Института за ядрени изследвания и ядрена енергетика (ИЯИЯЕ) към Българската академия на науките.

ИЯИЯЕ – БАН е най-големият комплексен център в България за фундаментални и приложни научни изследвания в областта на: теоретична и математична физика, теория на елементарните частици, ядрена физика, физика на високите енергии, ядрена енергетика, ядрени методи и технологии, наблюдение и контрол на околната среда, радиоекология.

ИЯИЯЕ – БАН оперира изследователския реактор – единственото засега национално научно-изследователско ядрено съоръжение. Институтът създава и поддържа базовата екологична обсерватория „Мусала“ с цел мониторинг на трансграничен пренос на радиоактивни вещества. В процес на изграждане e циклотронен център.

Чрез дългогодишния си опит и активното сътрудничество с водещи европейски и световни научни и технологични центрове като ЦЕРН в Женева, ОИЯИ в Дубна и др., ИЯИЯЕ – БАН допринася за развитието на образованието, науката и технологиите.

На събитието ще присъстват представители на държавни органи, научни организации и висши училища, Агенцията за ядрено регулиране, АЕЦ “Козлодуй“ ЕАД, Държавното предприятие „Радиоактивни отпадъци“, международни партньорски организации и др.