12 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Интерактивна визуализация показва умопомрачителния мащаб на Вселената

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 ноември 2019 в 09:4928080

„Космосът е голям. Просто няма да повярвате колко неизмеримо, изключително, умопомрачително голям е. Искам да кажа, че може би си мислите, че пътят до аптеката е дълъг, но той е нищожен в сравнение с космоса”, пише Дъглас Адамс в Пътеводител на галактическия стопаджия.

Пътеводителят на галактическия стопаджия не се шегува. Трудно е да придобием усещането за това колко голяма е Вселената, когато чуем: „Слънцето е на 149,6 милиона километра“ или „нашата галактика е голяма 105 000 светлинни години“.

Лесно е да се каже, но е трудно да си го представим. За да ни помогне, Нийл Агарвал създаде наистина невероятна интерактивна визуализация, която може да ни преведе от размера на астронавт до размера на цялата наблюдавана Вселена.

Първият впечатляващ момент е, когато сравняваме големината на човек и на астрероида Бену.

Няма да ви развалим удоволствието - наистина трябва да си поиграете с визуализацията, за да придобиете истинското усещане за мащабите.

Излишно е да се каже, че когато стигнете до размера на наблюдаваната Вселена (93.016 милиарда светлинни години в диаметър), наистина ще се чувствате много малки.

Може да го проверите тук.