Историята на миграцията на човека от Африка трябва да се пренапише

НаукаOFFNews Последна промяна на 09 декември 2017 в 00:00 9015 0

Кредит Wikimedia Commons

Пещерата Манда Manda Guéli в планината Ennedi, североизточен Чад

Времето, когато първите хора са мигрирали от Африка се измества със 60000 години назад, според ново проучване, публикувано в Science.

Изследователите предполагат, че ранните хора са започнали да преминават в Евразия още преди 120 000 години.

Традиционният модел за призхода на човека предполага, че съвременните хора са еволюирали в Африка и след това са мигрирали с една вълна преди около 60 000 години.

Но напредъкът в ДНК-тестовете и други технологии за анализ на фосили показват, че хората всъщност са пристигнали в Азия много по-рано, отколкото се смяташе досега, показва анализът на последните изследвания.

Проучването също така твърди, че мигрантите, са се разпръснали в цяла Евразия на поредица вълни за десетки хиляди години, кръстосвайки се с други техни човешки братовчеди по своя път.

Изследователите от Института Макс Планк за науки за човека в Йена, Германия, прегледаха изследванията за ранната човешка миграция в продължение на последното десетилетие.

Последните проучвания показват, че традиционната теория за африканския произход не казва цялата история на нашите предци, показва проучването на немските учени. Всъщност миграцията се е случила на няколко по-малки вълни на хора от Африка, започнали преди 120 000 години, а след това - последвани от основния миграционен поток преди 60 000 години.

Изследователите предполагат, че ранните хора започват да се разселват в Евразия още преди 120 000 години. На илюстрацията е представена карта на местата и миграционните пътища, предприети от съвременните хора, според констатациите от новото проучване. On the origin of modern humans: Asian perspectives, Christopher J. Bae, Katerina Douka, Michael D. Petraglia / Science 2017

Повечето от нашата ДНК се състои от тази група, но по-ранните миграции са все още видими. Това обяснява защо повечето проучвания установяват, че всички съвременни неафрикански популации произхождат от една и съща група от Африка преди около 60 хиляди години.

"Първите разселвания от Африка преди 120 000 години вероятно са били на малки групи от ловци-събирачи или поне тези ранни разселвания са оставили слаби генетични следи в съвременните човешки популации", разказва съавторът на проучването професор Михаел Петралия (Michael Petraglia). "А по-късно, популярното излизане от Африка най-вероятно се е случило преди около 60 000 година или по-късно".

Изследователите разглеждат поредица от нови находки на древни хора, докладвани от Азия през последните десет години.
Хомо сапиенс са достигнали отдалечени части на азиатския континент, дори са стигнали близо до Океания, много по-рано, отколкото се смяташе досега, показват последните открития.

През последното десетилетие, ранни човешки останки са открити в далечните краища на Азия, датирани на повече от 60 000 години.

Out of Africa and into Asia: Fossil and genetic evidence on modern human origins and dispersals, HugoReyes-Centeno /Quaternary International

Например останки на Хомо сапиенс са били открити на много места в Южен и Централен Китай на възраст между 70 000 и 120 000 години.
Други скорошни находки показват, че съвременните хора са достигнали Югоизточна Азия и Австралия преди повече от 60 000 години.

Въз основа на тези проучвания, хората не биха могли да дойдат на една вълна от Африка по това време, показва проучването.
След като напускат Африка нашите предци се кръстосват с други хоминини, които вече присъстват в Азия, като неандерталците и Денисовия човек, заявиха изследователите.

Изследователите преразглеждат изследванията за ранната човешка миграция през последното десетилетие. Те казват, че последните изследвания показват, че човекът е достигнал Азия по-рано от 60 000 години. На снимката са 80 000-годишни човешки зъби, открити в Южен Китай през 2015 г.

Според последните изследвания всички съвременни неафриканци имат 1-4% наследство от неандерталците, а съвременните меланезийци имат в своя геном средно 5% от Денисовия човек.

Според това скорошно изследване, неандерталците, Денисовият човек и може би други хоминини вероятно са се кръстосвали във времето и пространството на Азия, и са имали много случаи на взаимодействие, твърди проучването на Института Макс Планк.

Авторите твърдят, те човешките разселвания от Африка са се развили в по-сложни модели. Според тях новите изследвания трябва да се извършват в Азия, където  не са правени досега.

"За щастие, се увеличи броят на мултидисциплинарни изследователски програми, стартирали в Азия през последните няколко десетилетия", заяви съавторът на  проучването д-р Катерина Дука (Katerina Douka). "Информацията ще допълни пропуските в еволюционните записи".