14 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Изкуствен интелект откри 6 звезди, "бягащи" с бясна скорост от Млечния път (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юни 2017 в 02:2742190

С помощта на софтуер, който имитира човешкия мозък, Европейската космическа агенция откри шест звезди, които се отдалечават от центъра на Млечния път към покрайнините му с огромна скорост, съобщава сайтът на агенцията.

Според нея откритието ще даде нова информация за най-отдалечените райони на нашата галактика.

Както отбелязват учените, Млечния път има няколко милиарда звезди, свързани помежду си от гравитацията. Тези звезди се въртят с различна скорост, в зависимост от позицията си в галактиката. Например Слънцето се движи със скорост от около 220 км в секунда, а средната скорост на звездите в халото е 150 км в секунда.

Новият клас бързи звезди, скоростта на които надвишава средната стойност с около 100 километра в секунда, е открит преди десет години. Според изследователите, тяхното поведение се дължи на взаимодействието им с свръхмасивната черна дупка, която се намира в центъра на галактиката.

"Тези свръхбързи звезди са изключително важни за изучаването на цялостната структура на Млечния път", коментира Елена Мария Роси (Elena Maria Rossi) от Университета в Лайден, Холандия, която представи откриването на шест нови такива звезди днешните на Европейската седмица по астрономия и космически науки в Прага.

Видео към новината