19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Излишъкът на витамин В12 води до акне

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 юни 2015 в 09:2455030
Витамин В12 може да доведе бактериите, наречени Propionibacterium акне (показани според виждането на художник), да предизвикват пъпчици.

Увеличеният прием на витамин В12 допринася за появата на пъпки. Това са установили изследователи от Университета на Калифорния в Лос Анджелис.

Витамин В12 се произвежда от бактерии, които обитават човешкото тяло, а също се доставя и с храната. Смята се, че важна роля в развитието на акнето имат бактериите Propionibacterium acnes. Те се намират в големи количества по кожата на хора, склонни към акне, но и по кожата на здрави хора. Учените се опитват да разберат защо при някои хора тези микроби причиняват акне, а други не. Затова те проучили проби от съдържанието на космените фоликулие на хора, които са предразположени към появата на акне и такива с чиста кожа. Установили, че активността на гените на тези бактерии при болните и здравите доброволци, е различна. Така у бактериите, получени от хора с акне, била намалена активността на гените, свързани с процеса на синтез на витамин В12, разказва Science news.

За експеримента инжектирали десет здрави доброволци с хидроксокобаламин - форма на витамин В12. Това няколко пъти превишило нивото на витамин В12 в серума на кръвта на участниците. Освен това, този ефект се задържа за две седмици. През този период активността на гените на Propionibacterium acnes, свързани със синтезата на витамина, спаднала и нивото й станало сравнимо с това, наблюдавана при пациенти с акне. У един от участниците се появило дори акне. Те открили също, че спадът в производството на витамин B12 от бактериите води до свръхпроизводство на порфирини, които причиняват възпаление на фоликулите.