16 септември 2019
  •  Говорят медиците

Изпитва се технология за лов на космически тела с мрежа (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 март 2015 в 14:1614210
Снимка: ESA

Европейската космическа агенция (EКA) е тествала в условията на безтегловност технологията за улавяне с мрежа на сателити. Това се съобщава на интернет страницата на агенцията.

Поведението на мрежа в орбита наскоро е тествано на канадски самолет Falcon 20, който се движи по параболична траектория за да създаде по време на върха на полета си  20 секунди безтегловност.

Само за два дни изследователите провели 20 изпитания, при които мрежата хващала модел на астероида. Тестътна бил записван от ЕКА с четири HD-камера. На видеото се вижда как мрежата се изстрелва от пневматичен пистолет и оплита тялото.

ЕКА съобщава, че тества подобна технология за да я използва за почистване на ниската околоземна орбита от космически отпадъци, включително стари спътници и степени на ракети носители. За тази цел, през 2021 г. агенцията има намерение да започне мисия e.Deorbit.

13 септември 2019 в 00:003404