Изпратиха съобщение до извънземните. Отговор - най-рано след 25 години (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 17 ноември 2017 в 14:30 7612 1

Концепция на художник за звездата GJ 273.Danielle Futselaar / METI

Група учени разкри, че са предали подробно съобщение до близка планета с надеждата да се свържат с извънземен живот и се надяват да получат сравнително скоро отговор, съобщава space.com.

Проектът, наречен Sónar Calling GJ273b, е ръководен от организацията Sónar с помощта на METI International (Messaging Extraterrestrial Intelligence) и Институтът по космически изследвания на Каталония (IEEC).

На 16, 17 и 18 октомври тази година групата изпраща поредица от сигнали с помощта на антената на EISCAT (European Incoherent SCATter Scientific Association) в Тромсьо, Норвегия. Тези предавания са обявени за първи път вчера.

Съобщенията са изпратени към екзопланета GJ 273b, суперземя, около 2,9 пъти по-голяма от нашата планета, която обикаля в обитаемата зона на своята звезда. Звездата е наречена GJ 273, червено джудже на около 12,4 светлинни години от Земята. Ако има "някой" там, можем да очакваме отговор в рамките на около 25 години.

"Избрахме звезда, известна като GJ273, защото това е най-близката звезда, която е видима от северното полукълбо и за нея е известно, че има потенциално обитаема екзопланета в орбита", заяви Дъглас Вакоч (Douglas Vakoch), президент на METI пред IFLScience.

Това са първите междузвездни съобщения, изпратени от METI, но настоящото изявление идва на важна годишнина. Преди 43 години от известната осерватория Аресибо бе изпратено послание към сферичния куп М13 на 25 000 светлинни години от Земята, с надежда за осъществяване на контакт. Отговорът от евентуалните планети там би пътувал 50 000 години - така че тази най-нова инициатива има за цел да ускори малко нещата.

Новото съобщение съдържа полезни и интересни факти за Земята, които биха помогнали на интелигентните извънземни на тази планета да разберат, че съществувмеа.

"Този проект тества хипотезата Zoo, според която може би извънземните цивилизации са много по-близо, отколкото си представяме, може би дори на най-близките до нас звезди и ни наблюдават така, както ние гледаме животнитв в зоологическата градина", коментира Вакоч. "В един по-реалистичен сценарий разумният живот е рядкост в галактиката и може да се наложи да се сигнализира доа хиляди или милиони звезди, преди да получим отговор".

Един пример за част от съдържанието за второто съобщение

Съобщението включва 33 музикални пиеси, всяка от които с продължителност 10 секунди, които са били възложени за проекта. Той също така съдържа математическо и научно ръководство, създадено от METI, което започва с основни принципи и се изгражда до по-сложни концепции, за да покажем нашата интелигентност.

Например то описва основни характеристики на електромагнитните вълни като посочва честотата и посоката на радиовълните. Съобщението е предадено девет пъти в период от три дена, за да могат извънземните да имат време да установят, че сигналът идва от нашата планета.

Научната част на съобщението също така съдържа "космически часовник", който проследява хода на времето през трите дни на трансмисии. Целта на това е да се покаже на извънземните как ние измерваме времето и да помогне на потенциалните наблюдатели да разберат, че сме реални.

"Ако един астроном на GJ273b открие нашия сигнал, ще трябва да провери, че е изкуствен, а не създаден от природата", обяснява Вакоч. "Ние предадохме посланието си през три последователни дни, за да имат извънземните възможност за повторни наблюдения".

По план през април 2018 г. ще бъде изпратено ново съобщение до звездата, с още повече информация за нашите научни знания. Това второ съобщение ще завърши с часовник, който ще разкаже на извънземните, че очакваме да чуем отговор от тях след 25 години - на 21 юни, 2043 г.

19.11 2017 в 23:22

Интересно.

На GJ273b нашето родно Слънчице се вижда като звезда от не най-първа величина. С всичките си 4*10^26 вата излъчвана мощност.

С какво излъчваха тези хора че да ги забележат чак там?