19 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Извадиха от калта 3000-годишна статуя на египетски фараон (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 март 2017 в 16:4945871
Снимка: youtube/Luxor Times

Археолозите извадиха с кран 3-тонния торс на статуя на 3000 години от кална яма в бедняшкия квартал Сук ал-Хамис на столицата Кайро в близост до древния град Хелиопол.

Статуята се смята, че изобразява фараона Рамзес II, съобщи DailyMail.

Миналия вторник екип археолози под ръководството на Дитрих Рауе (Dietrich Raue) от Университета в Лайпциг, извършвайки разкопки в района на Матарея в Кайро, заяви, че това е невероятно откритие. Те са намерили необичайно голяма статуя, предполагаемо на фараона Рамзес II. В четвъртък учените успяват да извадят главата на статуята от калта, но не бяха сигурни, че на дъното се крие и останалата част от артефакта.

Сега изследователите от Египет и Германия твърдят уверено, че 8-метровата статуя изобразява фараона Рамзес II, който е управлявал Египет преди повече от 3000 години.

"Мога да потвърдя, че това наистина е статуя на Рамзес II, а не на някой друг владетел, тъй като храмът, в който е намерена, принадлежи на фараона" - заяви Захи Хауас, бивш министър на антиките. "Колегите ми нямаха друг избор, освен да издигнат статуята на водата с кран и багер, но не е е оставена нито една драскотина на повърхността на статуята от археолозите - всички повреди са били нанесени още през коптската ерата на Египет".

Защо са я извадили? Да я бяха оставили да си лежи спокойно в калта.