23 септември 2018
  •  Говорят медиците

Juno предаде тайм-лапс снимки на Южния полюс на Юпитер

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 февруари 2018 в 08:5016240

Сондата Juno предаде на Земята изображения, илюстриращи промените в Южния полюс на Юпитер.

Снимките са публикувани на сайта на НАСА.

Снимките са направени снимки на 7 февруари в 18:00 българско време. По това време станцията е била на разстояние от 137 264 - 200 937 километра от върха на облаците на газовия гигант.

Както подчертават изследователите, на пръв поглед може да изглежда, че това е един и същ образ. Въпреки това, на снимката можете да видите промените, които са най-забележими, когато сравнявате крайните леви и десни изображения.

По-рано този месец сондата изпрати снимка на облачни образувания в северната част на северния умерен пояс на Юпитер. Снимката е наптавена от височина 8 186  километра от върха на облаците на газовия гигант.

Космическият апарат Juno стартира през август 2011 г., и пристигна на Юпитер през юли 2016 г. Той направи серия от маневри около планетата, като най–близката бе на 4100 км от облачната й повърност. Juno изучава сиянията на Юпитер, с което се надяваме да научим повече за произхода на планетата, структурата на нейната атмосфера и магнитосфера.

19 септември 2018 в 07:121935