15 август 2018
  •  Говорят медиците

Как да направим езеро на Марс? Да го ударим с астероид

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 април 2017 в 08:3040150

Изследователски екип е разработил план за тераформиране на част от Марс чрез удар на астероид, съобщава Space.com.

Тази концепция - Mars Terraformer Transfer (MATT) - има за цел да създаде езеро на повърхността на Червената планета през 2036, което може потенциално да ускори изследването и колонизацията на Марс, декларира екипът. "Не е необходимо тераформирането да преобрази цялата планетна повърхност".

Ключов елемент от плана е сателитът - "пастир", който да насочи астероид или друго малко небесно тяло към Червената планета. Ударът ще нагорещи марсианските скали, а разтопеният лед ще се събере в образувания кратер в езеро, което може да просъществува в продължение на хиляди години, пишат членовете на екипа. След охлаждане температурата на водата в него ще бъде около 11 градуса по Целзий.

"Ако досегашните проекти за обитаеми конструкции (хабитати) са ограничени до хиляди кубически метра, то хабитатите на MATT може да се разраснат до милиони кубически метра - в мащабите на стадион или по-големи", заявяват членовете на екипа. Нещо повече, водата на езерото би била достатъчна за покриване и защита на подводни куполи, допълва екипът.

Така първите хабитати на Марс ще се превърнат бързо в обитаеми места, задоволяващи сами нуждите си и дори осигуряващи експедиции по цялата планета, пишат учените.

По-рано ръководителят на компаниятае SpaceX Илън Мъск заяви, че първият космически кораб с екипаж на борда ще бъде изпратен на Марс през 2024 г., а първият безпилотен кораб на компанията до Марс - през 2018 г.

НАСА планира пилотиран полет до Червената планета през 2030 година.

Виц на деня: 9 август