17 декември 2017
  •  Говорят медиците

Какво ще стане, ако бяхме кацнали на Плутон? (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 януари 2017 в 09:0042810
Снимка: NASA/JHUAPL/SwRI

НАСА публикува цветно видео на хипотетично кацане на сондата New Horizons на повърхността на Плутон.

Въпреки че всъщност сондата не каца на планетата друдже, а прелита покрай нея, тя прави стотици висококачествени снимки на повърхността на Плутон, достатъчни да се монтира видео за едно евентуално кацане". Миналата година НАСА пусна подобно видео, използвайки черно-бели снимки.

Този филм е съставен от повече от 100 снимки, направени от космическия кораб на НАСА New Horizons по време на шестседмичния подход и близко прелитане през лятото на 2015 г.

Видеото предлага пътуване надолу към повърхността на Плутон - като се започне с един далечен изглед на Плутон и най-големата му луна Харон - и води до едно евентуално "приземяване" на края на местност, неофициално наречено Sputnik Planitia.

New Horizons е автоматична междупланетна станция на НАСА, която стартира в рамките на програмата New Frontiers,чиято цел е да се проучи Плутон и спътника му Харон.

След 9.5 години пътешествие, изминавайки около 5 милиарда километра, New Horizons прелетя през системата Плутон на 14 юли 2015 г. на разстояние от 12500 км от Плутон. Следващата цел на New Horizons е 2014 MU69 - небесно тяло, което ще достигне на 1 януари 2019 година.

25 декември 2017 в 00:0010185