21 януари 2019
  •  Говорят медиците

Какво ще стане с екипажа на МКС (стрийм)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 юни 2015 в 11:3614230
Снимка: НАСА

Ще застраши ли работата на Международната космическа станция (МКС) неуспешният вчерашен (28 юни) старт на снабдителната мисия на SpaceX?

По-рано до МКС не достигна друг товарен кораб - руският "Прогрес М-27М", който бе изстрелян на 28 април.

В момента на МКС се намира екипажът на 44-тата експедиция в състав Генадий Падалка, Михаил Корниенко и Скот Кели. В станцията има достатъчно храна и основни компоненти за поддържане на живота до октомври 2015. След Dragon към МКС ще се отправи транспортният кораб "Прогрес М-28М". Стартът му от космодрума Байконур с ракета носител "Союз-У" е насрочен за 3 юли 2015 в 07:55:50 българско време. Това ще бъде първият опит след неуспеха на 28 април 2015.

Освен това, на 16 август 2015 към МКС за пети път в своята история трябва да отлети японската транспортен кораб  H-II Transfer Vehicle (HTV).

Роскосмос е предложил на НАСА да преоборудва кораба "Прогрес М-28М", но американците са отказали, заявявайки, че астронавтите имат всичко необходимо.

Ръководителят на програмата МКС в НАСА Майкъл Сафредини (Mike Suffredini) е заявил в неделя, че НАСА не планира да използва руския кораб "Прогрес" за доставка на товари за екипажа на МКС. Tранспортния кораб "Прогрес М-28M" е вече натоварен и ако трябва да се донатовари заради пропуснатия полет на SpaceX, това ще удължи подготовката за стартирането, съобщава представителят на НАСА.

Какво следва

В момента само четири вида кораби могат да доставят товари до МКС: руският "Прогрес", японският HTV, както и американските Dragon и Cygnus на компанията Orbital Sciences.

Dragon в момента е единственият, който може да връща товари от космоса от орбита на Земята. Договорът с SpaceX е за 12 полета Dragon до МКС.

През март, договорът бе удължен до 2017 г. за 15 мисии. Този полет до МКС бе седми в рамките на програмата. Последния старт на Falcon 9 с товарният Dragon бе на 14 април 2015.

Стрийм от Международната космическа станция: