Към Земята се приближава до най-големия наблюдаван досега астероид (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 18 август 2017 в 12:34 5467 0

Кредит NASA

Астероидът Флорънс ще премине покрай Земята на 1 септември 2017, на разстояние от около 7 милиона километра или около 18 пъти дистанцията между Земята и Луната.

Флорънс е сред най-големите астероиди, преминаващи близо до Земята. Измерванията по данни от телескопа на НАСА Spitzer и мисията NEOWISE показват, че е с размер около 4.4 км, съобщава агенцията.

"Въпреки че множество астероиди са минавали по-близо до Земята, отколкото Флорънс на 1 септември, всички те са много по-малки", коментира Пол Чодас (Paul Chodas), ръководител на Център на НАСА за изследване на обекти, преминаващи близо до Земята ( Center for Near-Earth Object Studies - CNEOS) към Лабораторията за реактивни двигатели в Пасадена, Калифорния. "Флорънс е най-големият астероид, който ще премине толкова близо до нашата планета, откакто е стартирала програмата на НАСА за откриване и проследяване на астероиди близо до Земята".

Тази относително близка среща дава възможност на учените да проучат този астероид отблизо. Флорънс ще бъде отлична мишена за наземните радарни наблюдения. Получените радарни изображения ще покажат реалния размер на Флорънс, а също така може да разкрият подробности от повърхността с точност 10 метра.

Астероидът Флорънс е открит от Обсерваторията в Сайдинг Спринг, Австралия, през март 1981 г. Той е кръстен в чест на Флорънс Найтингейл (1820-1910), английска медицинска сестра, която  поставя основите на професионалната сестринска грижа.

Астероидът Флорънс ще озарява с магнитуд 9 в края на август и началото на септември, когато ще бъде видима за малки телескопи за няколко нощи, докато преминава на фона на съзвездията Южна риба, Козирог, Водолей и Делфин.

Следвата среща с астероида ще бъде едва след 2500 година.

Астероидът Флорънс ще премине покрай Земята на 1 септември 2017, на разстояние от около 7 милиона километра или около 18 пъти дистанцията между Земята и Луната.