21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Капсулата Dragon се връща у дома с животни и оборудване от космическата станцията

Товарният кораб Dragon успешно се приводни в Тихи океан

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 юли 2017 в 07:3923700
Снимка: SpaceX

Космическият кораб на SpaceX, превозващ над 4 100 килограма товари и изследователски материали, се спусна в Тихи океан югозападно от Лос Анджелис в понеделник, 3 юли, завършвайки първия полет на един от вече летелите космически кораби на SpaceX за доставка към Международната космическа станция, съобщи Space Flight Now.

След четириседмичния престой в космическата станция, товарната капсула Dragon напусна изследователската база в понеделник в 2:41 часа EDT (09:41 българско време), когато астронавтът Джак Фишер с помощта на роботизираната ръка на станцията освободи космическия кораб.

Стартирал на 3 юни от космическия център Кенеди на НАСА на борда на ракета Falcon 9, автоматичният космически апарат достави около 3 тона оборудване и научноизследователски материали на космическата станция.

За капсулата това е второто пътуване до орбиталния комплекс след първата му мисия септември/октомври 2014 г.

Товарът, с който се завърна Dragon, включва живи мишки от експеримент за изследване на ефективността на експериментално лекарство, наречено NELL-1. То се очаква да противодейства на остеопорозата, за да се спре загубата на костна плътност, засягаща милиони хора на Земята, а също и астронавтите. Мишките ще бъдат евтаназирани и изследвани след кацането.

От компанията съобщиха, че предвиждат космическите капсули, които ще се използват за товари до МКС, да летят евентуално три пъти. Междувременно капсулите Dragon се разработват за транспорт на астронавти до космическата станция, което ще стане най-рано през следващата година, но е твърде рано да се каже дали те също ще бъдат рециклирани.