25 септември 2017
  •  Говорят медиците

"Касини" изпрати снимка на облаците на Сатурн

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 август 2017 в 14:5812870

Сондата "Касини" предаде снимка, на която сякаш ударите на космическа четка са накъдрили облаците на Сатурн, пише сайтът на НАСА.

Вълнообразната структура се е образувала благодарение на начина, по който си взаимодействат флуидите в атмосферата на Сатурн.

Както отбелязват учените, облачните ленти се движат с различна скорост и на различни височини, което води до появата на "вълни" на местата, където се срещат облачните потоци. На снимката се виждат горните слоеве на атмосферата като синя мъгла, осветена от слънцето.

"Касини" направи тази снимка на разстояние 1,2 милиона километра от повърхността на планетата.

Сондата "Касини" носи името на италианския учен Жан Доменико Касини, който е доказал, че пръстените на Сатурн се състоят от две части, разделени от тъмна лента.

Космическа станция "Касини-Хюйгенс", на стойност повече от три милиарда долара, бе изстреляна в космоса през 1997 г. за проучване на Сатурн и неговата луна Титан.

"Касини-Хюйгенс" е една от най-амбициозните космически мисии, стартирали някога в космоса. Космическият кораб е изпълнен с огромен набор от инструменти и апарати за точни измервания и висококачествени изображения с висока резолюция при различни атмосферни условия и цветова гама. Космическата станция се състои от орбиталната станция Касини (построена НАСА) и сондата Хюйгенс сонда (на Европейската космическа агенция).

Мисията "Касини" е съвместен проект между НАСА, ЕКА (Европейската космическа агенция) и Италианската космическа агенция.