18 декември 2017
  •  Говорят медиците

"Касини" засне южното полярно сияние на Сатурн (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 август 2017 в 00:0013240
Снимка: YouTube

На 20 юли 2017 космическият кораб на НАСА "Касини" обърна погледа си към южните ширини на Сатурн, благодарение на което успя да наблюдава как изглежда полярното сияние на друга планета, съобщи НАСА.

Този естествен танц на светлината се създава от заредени частици, които поразяват горните слоеве на атмосферата и карат газовете да светят.

Тъмна област в горната част на видеото е нощната страна на Сатурн. Фоновите звезди се виждат как се плъзгат зад планетата. "Касини" се движи около Сатурн наблюдавайки конкретно място на планетата

Някои от звездите изглеждат леко деформирани, завивайки надясно точно преди да изчезнат от Сатурн. Този ефект се дължи на пречупване - светлината на звездите се деформира, когато преминава през атмосферата на гиганта, която действа като леща.

Случайните ярки петна и ивици, възникващи от кадър на кадър, са предизвикани от заредени частици и космическите лъчи, попадащи в камерата на космическия кораб.

Оригиналните изображения за видеото имат размер 256 х 256 пиксела. Малкият размер е резултат от настройките на камерата, което позволява да се намали времето за експозиция и да се направят повече кадри.

Снимки са направени във видима светлина на 20 юли 2017 от разстояние на 1 милион километра от Сатурн.

Изображенията гледат към 74 градуса южна ширина на Сатурн. Резолюцията е около 1,4 километра на пиксел.

Мисията "Касини" е съвместен проект на НАСА, ЕКА (Европейската космическа агенция) и Италианската космическа агенция.

25 декември 2017 в 00:0010186