24 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Кехлибар от Мианмар е заключил насекомо, приличащо на извънземно

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 януари 2017 в 11:2250011
Снимка: George Poinar, Oregon State University

Кехлибар от Мианмар разкри интересен фосил на изчезнал вид, който нямат тясна връзка с който и да е съществуващите разреди насекоми, посочват изследователи, цитирани от Sci News.

Описание на находката е публикувано в Cretaceous Research.

В предишни образци са намирани "мухи с рогови шипове, излизащи от главите им, странни безкрили оси, без никакви следи на талия", посочват авторите. "Сега описахме безкрили насекоми, който показват непознати досега характеристики, несрещани в никой от всичките 59 съществуващи или изчезнали разреди насекоми".

Насекомото, живяло през периода Средна Креда, е наречено Aethiocarenus burmanicus и има триъгълна глава и „извънземен“ външен вид.

"Никога не бях виждал подобно нещо", заяви проф. Джордж Пойнар – Младши (George Poinar, Jr.), водещ автор на доклада. "Това насекомо има редица черти, които просто не съвпадат с тези на другите известни видове насекоми".

"Може би най-необичайното е триъгълната му глава с изпъкнали очи като а върхът на правоъгълния триъгълник е в основата на шията. Това е много различно от всяко известно насекомо и дава на този вид на способността да вижда почти на 180 градуса, като завърти главата си настрани".

"Най-странното нещо е, че главата толкова наподобява начина, по който често се изобразяват извънземните. С дългата си шия, големи очи и странно продълговата глава помислих, че прилича на пришълец", казва Джордж.

Aethiocarenus burmanicus вероятно е живяло в пукнатини в кората на дърветата, търсейки червеи или гъбички, за да се нахрани, а наоколо са пристъпвали динозаврите. Може да е дребно, но има стряскащ вид.

Насекомото, вероятно е всеядно. Има дълго, тясно и плоско тяло и дълги тънки крака. То би могло да се обръща бързо и буквално да вижда зад себе си.

Има жлези на шията, които отделят секрет, който, според проф. Пойнар и колегата му, Алекс Браун (Alex Brown), най-вероятно е служел за отблъскване на хищниците.

G. Poinar Jr. / AE Brown

Aethiocarenus burmanicus дава началото на новосъздадения разред Aethiocarenodea.

"Оказва се, че е уникален вид в света на насекомите и след като го обсъдихме, решихме, че трябва да заеме своето място в един нов разред", обясни проф. Пойнар.

popleta
Рейтинг : -738
27.01 2017 в 12:47 1
Ами гледаш го човек а то Свиня. Еволюцията си прави шеги.