24 май 2019
  •  Говорят медиците

Китай представи марсохода за мисията си през 2020

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 август 2016 в 15:1733111

На пресконференция в Пекин главният проектант на първата китайска мисия до Марс обяви, че страната му планира да стартира през юли или август 2020 г. космически кораб на марсианска орбита, който да спусне на Червената планета роувър, съобщава китайската информационна агенция Синхуа.

Апаратът ще бъде изстрелян с помощта на ракетата носител "Чанчжен-5" от космодрум в южнокитайската провинция Хайнан. Спускаемият апарат ще се отдели от орбиталния кораб след седем месеца полет и ще извърши кацане в северното полукълбо на Марс, където марсоходът ще изследва повърхността на планетата.

Марсоходът, представен по време на пресконференцията, показва устройство с шест колела, захранван със слънчева енергия. Тежи 200 кг и ще работи в продължение на три месеца на Марс. Ще бъде оборудван с 13 инструмента, включително дистанционна камера и подземно проникващ радар за проучване на вътрешната структура, почвата, околната среда и атмосферата на Марс, както и неговите физически полета и особеностите на разпределението на водата и леда на Червената планета.

Нов грандиозен успех на китайската наука и техника. С вас сме, другари!