21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Китай ще издигне вертикални градини през 2018 г., за да се справи със замърсяването

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 февруари 2017 в 17:1144611
Снимка: Stefano Boeri Architetti

Китайците са решили да се справят с градския смог с вертикални градини, които ще покриват сградите, съобщи IFLScience.

Вече има няколко подобни проекта по света, например Италия и Мексико. Сега италианската архитектурна компания Stefano Boeri Architetti планира да построи първият в Азия, специално в Нанкин, Китай.

Компанията планира да изгради два небостъргача, отрупани със зеленина, известни като "Вертикални гори" или "Зелените кули на Нанкин". Предвижда се когато проектът да бъде завършен през 2018 г., сградите да ще бъдат обхванати от 600 високи дървета, 500 дървета със средна височина и 2500 висящи растения и храсти. Общо зеленината ще покрие площ от 6 000 квадратни метра.

"Истинската вертикална гора, която ще помогне за съживяването на местното биоразнообразие, ще поглъща около 25 тона CO2 всяка година и ще произвежда около 60 кг кислород на ден," - заявява компанията.

Stefano Boeri Architetti

По-високата от двете сгради ще бъде 200 метра висока, със "Зелен остъклен купол" на върха, офиси, музей и частен клуб на покрива и "зелено архитектурно училище". Втората кула ще бъде 108 метра висока, с хотел и плувен басейн на покрива.

Фирмата заяви, че тези конструкции ще подпомогнат биоразнообразието, осигурявайки местообитание на птици и насекоми. Разнообразните растения и ще задържат влага и ще абсорбират CO2 и прах и ще произвеждат кислород.

Китай има сериозен проблем със замърсяването на въздуха. Дали вертикалните гори са решението? Кой знае. Но това е добра идея, а и изглежда красиво.

Stefano Boeri Architetti

Китай са номер1. С вас сме, другари!