22 септември 2020

Китай стартира сателит за изучаване на микрогравитацията

Това е 25-тият по ред възвръщаем спътник изстрелян от Китай през последното десетилетие.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 април 2016 в 14:31 22180
Снимка: xinhuanet.com

Китай изведе в орбита възвръщаемият изследователски сателит "Шицзян-10", предназначен за изследване на микрогравитацията.

Според "Синхуа" ракетата "Великият поход 2D" (Long March 2-D) със сателита SJ-10 е изстреляна в сряда, 6 април от космодрума Цзюцюан в пустинята Гоби в северозападната част на Китай. Докато апаратът е космоса автоматично ще се извършат на борда 19 експеримента в областта на физиката на флуидите, горене в условията на микрогравитация, космическа радиация, биология и биотехнологии. Ще се проведе и още един интересен експеримент за изследване на развитието на миши ембриони в микрогравитация. Това би хвърлило светлина върху човешката репродукция в космоса.

"Всички експерименти на спътника "Шицзянь-10" са абсолютно нови, никога не провеждани досега нито в нашата страна, нито в чужбина" - заяви ръководителят на научната програма на SJ-10 Ху Ванжу.

SJ-10 е вторият от четирите научни сателит в рамките на изследователската програма на Китайската космическа агенция. За разлика от останалите три, този апарат ще се завърне на Земята с резултатите от експериментите.