25 февруари 2020
  •  Говорят медиците

Китай тихомълком потвърди раждането на третото генно редактирано бебе

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 януари 2020 в 08:0676820
Снимка: pixabay

В понеделник китайската информационна агенция Xinhua съобщи, че ученият, създал първите генетично редактирани бебета Хъ Дзинкуей, е осъден на три години затвор по обвинение за прилагане на нелегални медицински практики.

Това не е особена изненада, след като Китай осъди действията му веднага след като изследователят съобщи за раждането на генно редактираните близначки през ноември 2018 г.

По-интересното в доклада обаче е една новина, която светът очакваше от месеци - потвърждението, че е родено и трето генно редактирано бебе. Още при първото си съобщение Дзинкуей обяви, че трета жена също е бременна, но до момента липсваше официална информация.

През януари 2019 г. експертът по биоетика Уилям Хърлбът (William Hurlbut) съобщи, че е разговарял много по въпроса с Дзинкуей и предполага, че бебето ще бъде родено около юни или юли 2019 г.

Но тези месеци отминаха без официална позиция по въпроса. Сега обаче, докладът на Xinhua съдържа тихо потвърждение за раждането на третото бебе, защото съобщава, че Дзинкуей е осъден за експериментите си, "в следствие на които са родени три генетично редактирани бебета".

В доклада не се дава допълнителна информация за пола, здравословното състояние на бебето, подробности около раждането, нито дали все още е живо. Но вече има официалното потвърждение, че три генетично редактирани деца са факт.

Източник: Futurism - CHINA QUIETLY CONFIRMS BIRTH OF THIRD GENE-EDITED BABY