18 юни 2019
  •  Говорят медиците

Китай за първи път в историята си стартира ракета от плаващ космодрум (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 юни 2019 в 09:2910420
Стартът на Чанджън-11 . Кредит: CCTV

За първи път в своята история Китай извърши космически старт от плаваща платформа, разположена в Жълто море, съобщава SpaceFlightNow.

Ракетата на твърдо гориво "Чанджън-11" със седем сателита на борда бе изстреляна вчера в 12:06 местно време.

Сред полезния товар на ракетата са допълнителни спътници за групата за дистанционно наблюдение на земята "Дзилин", както и малки експериментални апарати от типа кубсат, предназначени да тестват технологии на междуспътниковата комуникация и да измерват скоростта на морските ветрове.

Мисията в сряда бе първият космически старт на Китай от океанска мобилна платформа. Океанската стартова площадка позволява на ракетите да достигнат повече видове орбити, включително орбити с ниска надморска височина, за които е нужно да са около екватора, дестинация, която е далеч от Китай.

Мобилният космодрум дава на китайската космическа агенция по-голяма гъвкавост при избора на стартова площадка и гарантира, че отработените ракетни двигатели ще попадат в морето, а не на сушата, както става при излитанията от вътрешните космодруми на Китай.