24 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Китай започна монтажа на най-големия радиотелескоп в света с диаметър 500 м

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 юли 2015 в 12:0953271
Състоянието на строежа на телескопа на 16 юли 2014 г. Снимка: Синхуа

Китай започна сглобяването на най-големия в света радиотелескоп. С него Китай ще изследва ранната Вселена, както и ще търси следи от интелигентни форми на живот извън галактиката. Обсерваторията се очаква да заеме площ от 30 футболни игрища, съобщава Синхуа.

Диаметърът на телескоп FAST (Aperture Spherical Radio Telescope) ще бъде 500 м. По този показател, обсерваторията ще изпревари най-големия до днес телескоп в света - обсерваторията Аресибо в Пуерто Рико (с диаметър от 305 м).

Периметърът на телескопа ще бъде 1,6 километра и в радиус от 5 километра няма да има населени места. Обсерваторията се разполага в естествена вдлъбнатина, заобиколена от хълмове, което осигурява подходящи условия за FAST.

Радио телескопът FAST ще се намира в югозападната провинция Гуейджоу. Строителите са започнали монтажа на неговите 4450 триъгълни панела на 23 юли 2015.

Изграждането на обсерваторията е започнало през 2011 година. Да се завърши работата по нея се планира през 2016. Цената на новия телескоп е 100 милиона долара.

bacho 25.07 2015 в 20:19 1
Най-големия радиотелескоп се нарича Ратан-600 и има диамерър 600 метра.С него са започнали редовни наблюдения още преди около 40 години!