13 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Китайският проект "Красива химия" (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 октомври 2015 в 08:0769700
Снимка: Beautiful Chemistry

Изкючително красиви реакции, представени по необичаен начин, без баналните епруветки и колби, приковават вниманието и въображението. Само красотата на химичния процес и нищо повече - това показва проектът Beautiful Chemistry (Красива химия) в серия от видеоклипове.

Основната цел на проекта Beautiful Chemistry (Красива химия) разработчиците поставят популяризиране на химията като наука, така че чрез красотата на химични реакции, така и в структурите на този свят отворена за обществеността. Първо и преди всичко за студенти.

Проектът Beautiful Chemistry (Красива химия) е в резултат на сътрудничеството между Института на напреднали технологии към Университета за наука и технологии на Китай и издателството Tsinghua University Press към китайския Университет Цинхуа.

Целта на този проект е да се събере и представи красотата на химията за широката публика и преди всичко за ученици и студенти чрез дигитални медии и технологии.

В Beautiful Chemistry е използвана 4K UltraHD камера и специални лещи за улавяне на химичните реакции с изключителна детайлност без стъкленици и епруветки.

Чрез компютърни графики и интерактивни технологии са показани някои от най-красивите химичните структури в молекулярен мащаб, избрани от голям обем научна литература.

В своята работа създателите на сайта "Красива химия" са били вдъхновени от изящните, стил Арт Нуво илюстрации на екзотични морски и микроскопични форми на живот в издадената преди повече от 100 години книга на немския биолог Ернст Хекел "Формите на изкуство в природата" (Kunstformen der Natur).

"Красива химия" спечели наградата на експертите в категорията видео за 2014-2015 Vizzies International Science and Engineering Visualization Challenge, организирано от Националната научна фондация (NSF) и списанието Popular Science.