21 септември 2020

Кое, според Вас, е научното откритие на 2016?

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 декември 2016 в 15:29 47382

Споделете с нас, кое смятате за най-важно научно откритие за 2016 година.

1. Най-близката екзопланета. Астрономите откриха най-близката до нас екзопланета в орбита около звездата Проксима Кентавър - червено джудже, намиращо се на разстояние от 4 светлинни години. Планетата е достатъчно студена, за да има по повърхността си вода в течно състояние.
  2. В нашата слънчева система се търси девета планета. По отклонението на орбитите на малки небесни тела учените теоретично са изчислили, че гигантската планета трябва да бъде на края на Слънчевата система.
  3. Регистрирането на гравитационни вълни. Учени от експеримента LIGO през февруари тази година потвърдиха едно от следствията от теорията на относителността на Айнщайн, което предполага, че ускоряването на масивни обекти генерира гравитационни вълни. Благодарение на тях, пространство-времето се нагъват
  4. От кожни клетки са създадени жизнеспособни яйцеклетки в лаборатория. Раждат се здрави бебета мишки За първи път от миши стволови клетки бяха отгледани яйцеклетки, от които бяха родени пълноценни малки. Ако тази технология се усъвършенства, тя ще позволи на хората да се излекуват от безплодие.
  5. Отглеждането на двуседмичен човешки ембрион в лаборатория за първи път. Учените са успели да отгледат човешки ембрион в лабораторен съд за две седмици. Това е два пъти по-дълго отпреди.
  6. Ракетите втора употреба. Досега сме използвали ракетите само еднократно за космически полет. Тази година, частната компания SpaceX направи няколко ракетни Falcon 9 и успешно върна първата степен на ракетата на земята.

Че те SpaceX не са почнали да връщат ракети на земята от тази година бе офнюз :)
Само първите три са открития.

Другите са инженерни постижения - не че е нещо маловажно ама е друга муза.