Кои са храните, които ще направят газовете на тялото ви по-малко миризливи (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 17 октомври 2016 в 15:17 33979 1

По-добре отдалече да ги наблюдаваме.

Ако ядете повече бавно освобождаващи се въглехидрати и по-малко протеини може да предотвратите миризмата на развалени яйца, която отделят червата ви, според проучване на газовете от проби човешки фекалии, съобщава New Scientist.

Това, което изпускаме от червата си се състои предимно от миризливи газове. В състава им има кислород и азот, погълнати от въздуха, но и водород, метан и въглероден диоксид, произведени от бактериите в дебелото черво, които ферментират въглехидратите, които сме изяли.

Отличителният полъх на развалени яйца се причинява от следи от сероводород, който чревните бактерии произвеждат от протеините. Освен това те причиняват понякога зачервяване на лицето. Този газ може да изостри възпалителни заболявания на червата и да увеличи риска от рак на дебелото черво.

Това накара Чу Яо (Chu Yao) от Университета Монаш в Мелбърн, Австралия, и колегите й да изследват как различните храни се отразяват на количеството сероводород, произвеждан в червата.

Протеини или въглехидрати

Като проучват фекалиите на седем здрави доброволци, екипът установи, че при смесването им с цистеин - основен компонент протеините, съдържащи сяра, в месото, яйцата, млечните продукти и други видове храни - производството на сероводород от бактериите в червата може да се увеличи повече от седем пъти.

"Това обяснява защо културистите, които консумират много протеин на прах, са прочути с миризливите си пръдни", заяви Яо.

Производството на сероводород обаче намалява значително, когато екипът смесва с фекалиите четири по-бавно усвоимите въглехидрати. Те преминават през тънките черва, без да се усвоят напълно и след това ферментират от бактерии в дебелото черво.

Два от тези въглехидрати - устойчивото нишесте, което се намира в картофи, банани, бобови и зърнени култури, и фруктаните, които се намират в пшеницата, артишока и аспержите - намаляват производството на сероводород до около 75%.

Тези храни са силно ферментиращи, което означава, че ще се разпаднат преди протеините, обяснява Яо. "Фокусът се отвежда от протеина, така че сероводород не се произвежда."

Ако имате такива проблеми, опитайте да ядете повече от тези храни:

• картофи
  • банани
  • зеленчуци
  • зърнени храни
  • пшеница
  • артишок
  • аспержи

Други два въглехидрата, които намаляват емисиите на сероводород са псилиум и стерцулиа, но само с 25%. Тези две форми на диетични фибри са слабо ферментират, но могат да побеждават миризмата на развалени яйца, тъй като поглъщат водата и набъбват на обем.

Нови съвети

Откритията на екипа, представени на годишната научна среща на Гастроентерологичното общество на Австралия в Аделаида във вторник, преобърнаха общоприетото мнение, че хората с миризливи газове трябва да ядат по-малко фибри.

Хората с прекомерно отделяне на газове, често са съветвани да избягват фибри, за да се намалят произведените чрез бактериална ферментация водород, метан и въглероден диоксид. Но това може да увеличи емисиите на сероводород, които по-вероятно ще изчистят мястото от трите газа без мирис, отбелязва Яо.

Откритията потвърждават предишни научни изследвания, показващи, че високият прием на фибри увеличават обема на газовете, произвеждани от хората, но не и субективното усещане на миризмата. Розмари Стентън (Rosemary Stanton) от Университета на Нов Южен Уелс, Австралия, която провежда изследването, подчертава, че няма основателна причина осъзнаващите, че имат този проблем, да избягват фибрите.

"Това, което притеснява хората, не е самият акт на пърдене, а миризмата," отбелязва тя. "Но много хора, които страдат от запек, се опасяват, че ако ядат фибри, ще произвеждат лоши газове".

Екипът на Яо сега планира да тества дали храненето с малки количества протеини и по-големи количества бавно разграждащи се въглехидрати може да попречи на образуването на газове, миришещи на развалени яйца, както при здрави доброволци, така и при хора с възпалителни заболявания на червата.

12005

Милен Маринов

23.10 2016 в 00:07

Чудя се дали този, който е превел статията, е прочел след това какво е написал!?