17 август 2018
  •  Говорят медиците

Колата на Мъск ще се доближи до Марс през 2020 г., но няма да стигне астероидния пояс (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 февруари 2018 в 00:0637880

Автомобилът на Илън Мъск Tesla Roadste, който бе изстрелян с мощната ракета Falcon Heavy SpaceX във вторник, ще стигне по-далече от първоначално планираното.

Колата трябваше да бъде на елиптична орбита около Слънцето, като ще се приближава периодично до Марс. Но според пост в Twitter на Илън Мъск ракетата изглежда е надхвърлила предвидената траектория и поставя Теслата в орбита, която излиза извън пътя на Червената планета.

Но шефът на SpaceX Илън Мъск не е прав, че неговият автомобил ще достигне Главния астероиден пояс, както твърдеше по-рано. Астрофизик, цитиран от The Verge, дава други данни.

Някои специалисти предположиха, че двигателите са работили твърде дълго, така че електромобилът е променил траекторията на движението си и се е насочил към главния астероиден пояс между Марс и Юпитер като ще стигне сравнително близо до орбитата на планетата джудже Церера.

Но астрономи забелязаха някои несъответствия с данните, които Мъск туитна, и SpaceX в крайна сметка изпрати преработената орбита на Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в сряда (Можете да я намерите, като изберете “target body" -143205). Новата орбита показва, че електромобилът наистина ще се движи по-далеч от орбитата на Марс, но не достатъчно, за да стигне до астероидния пояс. Главният астероиден пояс е на разстояние от около 529 милиона км от Слънцето, а Теслата ще достигне на разстояние около 257 милиона км от звездата на Слънчевата система.

Преди да изстреля своята Тесла, Мъск заяви, че има изключително малка вероятност автомобилът да се удари в Марс и изглежда това е вярно. В рамките на следващото десетилетие, колата ще направи най-близкия си подход към Марс през октомври 2020 г. на около 7 милиона км, според Джонатан Макдауъл (Jonathan McDowell), астрофизик в Харвард и специалист по космически полети. Според него следващия път, когато Теслата ще се "доближи" до Земята през март 2021 г., когато ще премине в рамките на 45 милиона км от нашата планета. Това е доста голямо разстояние - Венера понякога се доближава повече до Земята. Разстоянието от Венера до Земята варира от 38 до 261 милиона километра.

Виц на деня: 9 август