19 септември 2018
  •  Говорят медиците

Конете правят мимики, най-близки до човешките (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 август 2015 в 15:0222360
Снимка: www.flickr.com

Проучване доказа, че конете могат да правят мимики, общо 17 различни, някои от които съвсем сходни с човешките, разказва Science news.

С повдигането на вежда и извиването на устни хората предават около 27 различни емоции, вариращи от щастливо изненадан до гневно отвратен.

Оказа се обаче, че не само хората, но и конете използват мускулите, които подчертават лицевата им характеристика - очи, ноздри, устни - за да се изразяват, съобщават учените в доклад от 5.08.2015 в PLOS ONE.

Оказа се, коментират авторите Джен Уатан (Jen Wathan), Карън Мак Комб (Karen McComb), Ане М. Бъроуз (Anne M. Burrows), Бриджет М. Уолер (Bridget M. Waller), че конските физиономии са много по-богати и сложни, отколкото доскоро се е твърдяло, а някои дори са учудващо близки до човешките.

За да установят как точно конете използват лицата си при комуникация, учените анализирали видеа, в които животните се намират в естествена среда (като тези на снимката по-горе).

Мимически мускули на кон. Изображение от статията в PLoS ONE

Идентифицирани са всичките възможни лицеви движения, на които конете са способни, както и мускулите, с които се инициират.

Като използвали данните от това проучване, създали разкодираща система за всяко едно движение на лицето им - по същия начин както други учени направили това за няколко други видове.

Оказало се, че конете могат да правят 17 различни мимики, докато котките могат 21, кучетата - 16, а шимпанзетата 13.

Изследователите дори открили, че въпреки очевидната разлика в лицето на коня от това на човека, конете са способни на физиономии, поразително близки до нашите.

Конете нямат вежди, но те повдигат кожата над вътрешния ъгъл на окото си като човек, който повдига вежди. Изображение от статията в PLoS ONE

Проучването оборва по-стари констатации, че видове, които еволюционно стоят по-далече от човека, използват по-елементарно лицево изразяване.

В момента се проучват емоциите или с други думи - социалната информация, която конете предават чрез своите експресивни лица.

19 септември 2018 в 07:12