22 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Космическа зимна "страна на чудесата"

НАСА публикува снимка на звездния куп NGC 6357

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 декември 2016 в 08:3323730
Снимка: NASA

НАСА представи снимка на младата мъглявина NGC 6357, осветена от светлината от млади горещи звезди. Изображението бе публикувано на сайта на НАСА.

Както отбелязват изследователите NGC 6357 е "клъстер от клъстери", защото съдържа три различни звездни купове, които включват много млади горещи звезди.

Астрономите наричат ​​NGC 6357 и други обекти като него област "HII"(произнася се "H-две"). Една област HII се създава, когато радиацията от горещите млади звезди отнася далеч електроните от неутралните водородни атоми, образувайки заобикалящи ги газови облаци от йонизиран водород, означен научно като "HII".

Районът е разположен на разстояние от 5.5 хиляди светлинни години от Земята в съзвездието Скорпион.

Снимката е получена чрез съчетаването на данни от космически базираните рентгенова обсерватория "Чандра", "Спицър", немската рентгенова обсерватория ROSAT и други апарати.