25 май 2017
  •  Говорят медиците

Космическата разходка с Blue Origin ще бъде около час (снимки, видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 април 2017 в 09:008920

Частната космическа компания Blue Origin на собственика на Amazon, Джеф Безос, разказа как ще премине една туристическо пътешествие на суборбитална орбита на Земята, до ръба на земната атмосфера, на височина от 100 км.

От тази височина космическите туристи могат да видят нашата планета от такава гледна точка, която бе достъпна досега за малцина.

Пътешествието ще се осъществи с космическия кораб New Шепърд. В него има места за шест пътника. Целият полет от излитането до кацането на Земята ще отнеме около 40-41 минути. Самото пребиваване в космоса ще продължи 11 минути, а състоянието на безтегловност - само 4 минути, съобщи newatlas.com.

Седалките за пътниците ще бъдат разположени покрай огромни илюминатори, така че туристите могат да се насладят без излишни движения на синята ни планета. За да се придвижват в кабината са сложени специални парапети, но няма тоалетни. Според разработчиците полетът е толкова кратък, че такива сервизни помещения не са нужни. Всички важни подготвителни процедури за космическите туристи трябва да изпълнят преди да се качат на совалката. Включително да премахнат от тялото си излишната вода, за да се предотврати всичко, което би им отвлякло вниманието от вълнуващото пътешествие.

Цената на едночасовото удоволствие е 200-250 хиляди долара. Първото туристическо пътешествие трябва да се проведе през 2018 г.

Преди полета, всички пътници ще минат двудневна подготовка.