20 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Космическият кораб Джуно ще достигне Юпитер на 4-ти юли

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юни 2016 в 08:2927880
Снимка: http://www.nasa.gov

Космическият кораб на НАСА Джуно (Juno) вече е на 8,9 милиона километра от крайната си цел – Юпитер. Очаква се той да достигне орбита около небесното тяло точно на 4-ти юли.

След няколко дни корабът ще постави началото на първите изследвания на газовия гигант, след 5-години чакане, съобщи ръководителят на проекта Рик Найбакен (Rick Nybakken) от Propulsion Laboratory на НАСА в Пасадена, Калифорния.

Очакванията са във вечерните часове на 4-ти юли Джуно да активира своя основен двигател в продължение на 35 минути, с което да застане в орбита около газовия гигант.

Юпитер се намира в изключително опасна радиационна среда и сондата на Джуно е специално създадена, за да може безопасно да се придвижва в тази враждебна среда.

Корабът ще направи 37 обиколки на орбита около газовия гигант, приближавайки се на разстояние от порядъка на 5000 км. По време на прелитането апаратът ще изследва облачната покривка на Юпитер.

Целта на мисията е да се предостави информация за структурата, атмосферата и магнитосферата на Юпитер. В частност, учените искат да проверят хипотезата, че газовият гигант има твърдо ядро. Уникалните данни на Джуно, достигнали Земята, ще ни помогнат да разберем по-добре еволюцията на небесните тела в нашата слънчева система и извън нея.

Космическият апарат стартира на 5 август 2011 г. от Кейп Канаверал, Флорида.