Красив нощен старт на ракетата Antares след експлозията преди 2 години (видео)

Два тона и половина храна и научни експерименти на изстреляната днес ракета към МКС

Наука ОFFNews Последна промяна на 18 октомври 2016 в 07:11 2837 0

Кредит NASA/Bill Ingalls

За първи път от две години компанията Orbital ATK прави успешен старт в космоса. В ранните часове на вторник, 18 октомври, 2016,  от космодрума на НАСА на остров Уолопс, Вирджиния, излетя ракетата носител Antares-230 с товарен кораб Cygnus с доставки до Международната космическа станция (МКС), съобщи space.com.

Обновената ракета Antares излетя в 19:45 EDT 17 октомври (2:45 бълг. време 18 октомври) заедно с автоматичната товарна капсула Cygnus.

На 9-тата минута от мисията Cygnus навлезе орбита натоварена с 2300 кг научни експерименти, хардуер и други консумативи за астронавтите на борда на МКС.

Мисията на Antares, наречена OA-5, е важна за компанията Orbital ATK. Последният й опит за стартиране, преди близо две години, завърши с експлозия само няколко секунди след излитането си от космодрума Уолопс. Orbital ATK бе принудена за следващите двете мисии, непосредствено след инцидента през октомври 2014, да наеме от United Launch Alliance ракети Atlas V и да плати 15 милиона за увреждане на Pad-0A на космодрума Уолопс.

Това е шестата товарноснабдителна мисия на Orbital ATK за НАСА и четвъртата с помощта на ракетата Antares.

Само няколко часа преди старта в неделя, 16 октомври (ранните часове на 17-ти) проблем с един от наземните кабели за поддръжка принуди НАСА и Orbital ATK да отложат изстрелването с един ден. Няколко дни преди това пък ураганът Никол провали насрочения за четвъртък (13 октомври) старт, след като бурята затвори станцията за проследяване на Orbital ATK в Бермуда.

Тъй като датата на стартиране на Antares се измести с няколко дни, планираното пристигане на космическия кораб Cygnus сега се засича с пристигането на руския космически кораб Союз, който ще достави трима астронавти до МКС в петък (21 октомври). Ето защо, Cygnus ще чака  в орбита до неделя (23-ти октомври), за да се скачи, съобщи НАСА.

По време на своето пътуване Cygnus ще обикаля Земята на всеки 90 минути със скорост 28 200 км/ч., докато постепенно увеличава надморската си височина. Когато стане готов за срещата, роботизирана ръка от МКС ще захване Cygnus и ще го закотви до космическата станция.

След разтоварване на товара, астронавти на МКС ще напълнят Cygnus с около 2300 кг "товар за изхвърляне" или боклук. Някъде между 10 и 90 дни след началото на мисията Cygnus ще напусне космическата станция и ще се насочи обратно към Земята. Космическият кораб, заедно с боклука трябва да изгори напълно при повторното си влизане в земната атмосфера. За всеки случай траекторията на космическия кораб по време на повторното навлизане ще го отведе до ненаселен район, за да се минимизира всякакъв риск.