25 септември 2020

Крис Хадфийлд издаде албум с песни, записани в космоса (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 август 2015 в 14:57 19120
Според астронавта престоят в космоса е променил обичайния му стил на свирене на китара. Снимка: pinterest.com

Вече имате възможност да поръчате музикалния албум на канадския астронавт Крис Хадфийлд, записан по време на престоя му на борда на МКС през 2013. Албумът ще излезе на пазара на 9 октомври, но може в Youtube да се чуе първия сингъл Feet up.

Албумът на астронавта Крис Хадфийлд се нарича Space Sessions: Songs From a Tin Can и включва 12 песни, написани и изсвирени от астронавта през 2013 г. по време на престоя му на МКС-35. Един от сингълите е кавър версия на Space Oddity на Дейвид Бауи и стана популярен още преди две години, разказва Space.com

"Свиренето на китара при липсата на гравитация не изглежда да е нещо сложно, нали? В крайна сметка, китарата просто се рее, дори не трябва да се сържи. Би трябвало да е по-лесно, отколкото на Земята! - споделя Хадфийлд. - "Но ако вие самите сте в безтегловност, китарата просто отказва да застане на коляното ви. И трябва да се намери друг начин да се задържи. В противен случай, едно движение с лявата ръка - и китарата отлита!"

Канадският астронавт е открил и че гласът му също се променя в безтегловност. "Гравитацията изсмука цялата течност от главата ми. Езикът просто се подува. Резултатът е по-различен глас. Глас от космоса, а не глас от Земята" , - пояснява Крис Хадфийлд.

Крис Хадфийлд е канадски пилот изпитател и първият канадски космонавт, командир на МКС. Той е извършил до момента три космически полета, два по програмата Space Shuttle и общо 20 дни 02:00 44 секунди в рамките на МКС-34 и МКС-35. Крис Хадфийлд е известен и с това, че редовно публикува Туитър статуси, както и видео записи от космоса.