21 януари 2020
  •  Говорят медиците

Кучетата предпочитат реге и софт рок

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 януари 2017 в 11:0031161
Снимка: The Huffington Post

От всички жанрове музика кучетата предпочитат реге и софт рок, разказва BBC News.

Това установи съвместно изследване на учени от Университета на Глазгоу, под ръководството на професор Нийл Евънс (Neil Evans) и на шотландския клон на Международното общество срещу жестокостта към животните (SPCA).

Експериментите са проведени в приют за бездомни кучета в град Дамбартон. На живеещите там кучета им е пускана различна музика, от поп до класическа и са изучавани реакциите им. Оказва се, че кучетата "прекарват значително повече време в легнало положение и значително по-малко време стоейки, когато слушат музика, независимо от жанра.

Но въз основа на кучешкия пулс, който измервали, учените са установили, че тези животни изпитват най-много положителни емоции докато слушат композиции в стил реге музиката и софт рок. Но това е обобщена картина и четириногите ни приятели имат индивидуални вкусове, също като хората.

Авторите на изследването се надяват, че тяхното откритие ще позволи да се подобрят условията в приютите за кучета.

"В бъдеще всеки център ще може да предложи на своите четирикраки приятели одобрен кучешки плейлист, а нашите цели са да разширим това изследване и за други видове, за които се грижим"- заяви Гили Ферейра Мендес (Gilly Mendes Ferreira) от SPCA.

А проверено ли е каква музика са пускали преди това стопаните на тези кучета?