01 декември 2020

Кучето робот на Boston Dynamics инспектира зоната на Чернобил (видео)

Роботът участва в радиометрични и геофизични изследвания, като помага да се изготвят триизмерни карти на разпределението на радионуклидите.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 октомври 2020 в 08:26 18560
Роботът на Boston Dynamics участва в изследването на евакуационната зона на Чернобил. Кредит: Державне агентство України з управління зоною відчуження

Кучето робот Spot на компанията Boston Dynamics участва в проучване на ситуацията в забранената зона около атомната електроцентрала в Чернобил, съобщи на официалната си Facebook страница Държавната агенция за управление на евакуационната зона на Украйна.

Кучето робот участва в радиометрични и геофизични изследвания на територията на пункта за съхранение на радиоактивни отпадъци "Червената гора", както и на гробищата "Подлесни" и "Буряковка". Spot помогна на експертите да оценят нивото на радиоактивно замърсяване.

Действията на робота са проследени не само от украински специалисти, а и от учени от Великобритания, които също участват в работата в евакуационната зона - изследователска група от университета в Бристол.

В ходе работ кроме робота от Boston Dynamics также использовалось и другое высокотехнологичное оборудование: беспилотные летательные аппараты, гиперспектральные и нейтронные сканеры, лидары, гамма-спектрометры.

Освен робота на Boston Dynamics, е използвано и друго високотехнологично оборудване - безпилотни летателни апарати (дронове), хиперспектрални и неутронни скенери, лидари, гама спектрометри

Видео за робота Spot в ЧАЕЦ / Youtube - Чернобилска АЕЦ

Въз основа на тези проучвания ще бъдат изградени триизмерни карти на разпространението на радиоактивните вещества върху територията на полигоните и ще бъдат определени най-опасните зони от гледна точка на радиационната безопасност.

ИзточмикРобопес от Boston Dynamics проинспектировал Чернобыльскую зону отчуждения, naked-science.ru