17 декември 2017
  •  Говорят медиците

Квантов ефект доказва, че не живеем в "Матрицата"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 октомври 2017 в 00:1485182
Снимка: Pixabay

От Рене Декарт до създателите на трилогията "Матрицата" и Илън Мъск, мнозина са си представяли, че нашето съществуване е само част от схемата на висш интелект и живота ни е само част от някаква симулирана реалност.

Очевидно е, че няма доказателства за това и всъщност има много аргументи срещу този възглед, а сега учените смятат, че са открили физическо свойство, заради което не може да сме в симулация, тоест веднъж завинаги животът ни, добър или лош, е напълно реален.

Изследователите Зохар Рингъл (Zohar Ringel) и Дмитрий Коврижин (Dmitry Kovrizhin), и двеамата от Оксфордския университет, изучават изчислителни методи, за да описват сложни квантови системи. Проучването, публикувано в Science Advances, не си поставя за цел да докаже, че реалността не е симулация. Но открива, че има някои квантовомеханични проблеми, които не могат да бъдат симулирани, доколкото ни е известно.

Всичко зависи от това как проблемът може да бъде изчислен от компютри. Ако проблемът е линеен, необходимите изчислителни ресурси се увеличават пропорционално с увеличаването на броя на частиците в системата. И колкото е по-голям компютърът, с толкова по-сложна система може да се справи. Но има проблеми, при които зависимостта  между броя на частиците и мощноста на процесора е експоненциална и скоро става невъзможно да се симулират.

Изследването доказва, че феномените на квантовата механика са във втората категория - зависимостта се описва с експоненциално растяща функция.

Например, гравитационната аномалия, позната като топлинен ефект на Хол, при която системите са изложени на изключително високи магнитни полета или изключително ниски температури. Неговите ефекти се проявяват като възникване на напречно ориентирано електрично поле при поставянето на проводник с протичащ по него постоянен ток в магнитно поле. Електрическият ток е свързан с температурния градиент на системата или изкривяване в геометрията на пространство-времето.

Изследователите се опитват да симулират този ефект, но установяват, че системата става много по-сложна и че симулацията в крайна сметка е невъзможна по принцип. Само за съхранение на информацията от няколкостотин електрона са нужни повече атоми, отколкото съществуват във видимата Вселена.

"Нашата работа дава интригуващ връзка между две на пръв поглед несвързани теми: гравитационни аномалии и сложността на изчисленията. Това също така показва, че топлинният ефект на Хол е истински квантов ефект, такъв, за който не съществува класически аналог", заяви съавторът на проф. Зохар Рингъл от Еврейския университет.

Така че, за да симулираме такива квантови ефекти се нуждаем от метод на изчисление, непознат досега.

Физически е невъзможно да се изгради такъв компютър, поради което страхът, че можем несъзнателно да живеем в някаква гигантска версия на "Матрицата", може спокойно да се отхвърли.

Отново тесногръдо твърдение. Атомите на вселената ни били малко за да може да се симулира... Теорията за информационната природа на вселената ни изобщо не говори за симулирана виртуална реалност от "компютър", а за това, че най-реалното възможно попринцип е информацията, а информацията няма измерения. Виртуална реалност като термин се използва просто образно.
Забелязват се напоследък немощните напъни на материалистите да докажат, че сме "реални", че има неделима частица и всякакви ненормални глупости, в които те самите не вярват, но години наред влагат труд и нерви в тази безмислена посока. От друга страна големи имена в теоретичната и приложната наука започват да излизат и да представят спокойно вижданията си относно това, че нещата изобщо не са такива каквито ни е наложено да мислим.
Физически е невъзможно да се изгради такъв компютър...

... от нас, в момента.

Какво ще знаем и можем в бъдеще или какво може някой различен от нас е много, ама много труден въпрос.

25 декември 2017 в 00:0010185