19 декември 2018
  •  Говорят медиците

Лава, лед и нотки на живот - 360° обиколка на вулканите в Слънчевата система

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 ноември 2018 в 00:0010510

Тук на Земята, вулканите имат репутацията за съзидатели и унищожители, които редовно изхвърлят разтопените вътрешности на планетата вследствие на движението на тектоничните плочи.

Близо около нас в Слънчевата система обаче вулканизмът изглежда е изчезнал, оставяйки тъмни петна по луната равнини и масивните планини на Марс.

Но сравнително скорoшното изследване на външната Слънчева система - където приливното нагряване отприщва огромни вулканични изригвания на луната на Юпитер Йо и гейзери изхвърлят водни пари през ледената повърхност на спътника Енцелад на Сатурн - доказа, че Земята далеч не е единственото космическо тяло в нашата Слънчева система, в което вулканичният живот не е угаснал

Наистина, тези открития пораждат една завладяваща нова граница на вулканологията.

Серията Shelf Life на Американския музей по естествената история разказва за науката чрез колекцията от артефакти и образци на музея,

Този кратък видеоклип насочва зрителите чрез проучването на вулканизма в нашата Слънчева система към въпроси за потенциалната роля на вулканите в произхода на живота.

Space Volcanoes е интерактивно 360 ° видео. Докато тече, кликнете и плъзнете курсора върху видеоплейъра, за да изследвате всяка сцена.