04 април 2020

Ледени фосили, открити на метеорит, могат да отговорят как са се формирали планетите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 ноември 2019 в 00:5017040
Химичен състав на метеорита, показан в различно оцветяване според химичните елементи. Снимка: Megumi Matsumoto et al. Science advances 2019

Учени откриват нов начин да изследват най-ранните дни на слънчевата система, проучвайки астероид, паднал в пустинята Сахара преди десетилетия, според ново изследване в Science Advances.

Астероидът Acfer 094 е покрит с пори и вдлъбнатини, до степен, че почти изглежда "рошав". Сега учените наричат тези пори ледени фосили, които могат да покажат повече за това как са формирани планетите и метеоритите в нашата слънчева система преди милиарди години, съобщават Space.com.

Когато преди милиарди години астероиди, подобни на Acfer 094, са се носили из космоса, те са били съставени от скали и лед. Когато Слънцето ги привлича твърде близо към себе си, ледът се разтопява, оставяйки след себе си фосили под формата на вдлъбнатини. Изследването е първото, което показва по какъв начин ледът е бил разпределен в астеродите, както и из цялатата ранна Слънчева система.

Изследването на космическите фосилни записи може да помогне на учените да разберат по-добре откъде идват планетите, смята водещият учен на изследването Епифанио Вакаро (Epifanio Vaccaro), куратор на петрологичната изложба в лондонския Музей за естествена история.

Схематична илюстрация на моделът на формиране на тела, отделящи астероиди като Acfer 094. Кредит: Megumi Matsumoto et al. Science advances 2019

Скалите като Acfer 094 се уплътняват, за да формират планети и други големи структури. Затова анализът на повече древни метеорити може да даде по-ясна представа за процесите в миналото.

"Това е началният материал, от който са се формирали всички планети, включително и Земята", обяснява Вакаро.

Източник: Futurism - SCIENTISTS FIND “ICE FOSSILS” IN ANCIENT METEORITE