21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Лекарството канакинумаб: Пробив в борбата срещу инфаркта и рака

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 август 2017 в 10:3699540

Ново проучване установи, че противовъзпалителни инжекции могат да намалят риска от инфаркт и да забавят развитието на рака. Това, според учените, е най-голямото откритие след статините, лекарствата за понижение на холестерола, съобщи The Guardian.

Изследването е публикувано в The Lancet.

Резултатите идват след като учените забелязват, че сърдечните пристъпи често се срещат при хора, чийто холестерол е нормален и чийто основен риск е хроничното възпаление.

На пациенти, прекарали инфаркт, са давани инжекции с противовъзпалително средство, наречено канакинумаб (canakinumab). Резултатът е по-малко кризи в бъдеще, установиха лекарите. Смъртните случаи от рак също са намалели наполовина при третираните с лекарството, което обикновено се използва само за редки възпалителни състояния.

При 15 процента от получавалите инжекции с канакинумаб имало понижаване на риска от инфаркт и масивен инсулт. Също така нуждата от скъпи процедури, като поставяне на байпас и стендове, е спаднала с повече от 30 на сто. Намалява се наполовина вероятността за смърт в резултат на рак, а в резултат на рак на белите дробове – със 75 процента. Изследователите планират още проучвания за ефекта на канакинумаб в борбата срещу рака.

Противотуморният ефект е "вълнуваща" възможност, заявяват изследователите, но предупреждават, че са нужни допълнителни проучвания, тъй като експериментът не е предвиждал да се тества ефекта на лекарството върху тумори.