21 август 2017
  •  Говорят медиците

Левкемията се появява първо при прилепите преди 45 милиона години

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 март 2017 в 12:5212190

Левкемията се е появила за първи път преди 45 милиона години при дългокрилите прилепи (Miniopterus).

Това гласи ново проучване, което предоставя "липсващата връзка" при фосилните записи на ретровирусите - семейство вируси, съществували преди почти половин милиард години.

Вирусът, причиняващ рак на кръвта, е бил открит в следи от древна ДНК.

Проучването е публикувано в Proceedings of the National Academy of Sciences и е извършено от Университета в Глазгоу и Чешката академия на науките.

Очаква се откритието да доведе до ново лечение на болестта, за която се смята, че е съществувала още от праисторически времена.

Познат като "делтаретровирус", човешкият Т-лимфотропен вирус I (HTLV-I) поразява между 15 и 20 милиона души по света и може да причини левкемия. Но тъй като делтавирусите нямат "фосилни записи", техният произход оставаше загадка. Новото проучване предоставя убедителни доказателства, че тези вируси са на възраст между 20 и 45 милиона години.

Д-р Робърт Гифърд (Robert Gifford) от центъра по вирусни изследвания в Университета в Глазгоу, коментира: "Откритието на тази ключова секвенция попълва последната голяма дупка във фосилните записи на ретровирусите. То предоставя средства за определяне на времето на взаимодействието между делтаретровирусите и техните гостоприемници".

Откритието предоставя и поглед върху характеристиките на делтаретровирусите и ще позволи на учените да ги разучат по-добре в бъдеще. "Резултатите могат да бъдат използвани и като инструмент за разбиране на механизмите, по които бозайниците са еволюирали специално за борба със заплахи от тези вируси. Разбирането на историята на тези вируси ще помогне на учените да разберат как поразяват хората и животните сега и в бъдеще", допълва още Гифърд.