24 септември 2017
  •  Говорят медиците

Лято на Сатурн. Сянката върху пръстените се скъсява

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 май 2017 в 11:5216090
Снимка: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute

Сянката на Сатурн върху пръстените му става все по-къса с наближаването на северното лято на газовия гигант.

Това ще продължи до слънцестоене на Сатурн през май 2017. В този момент сянката ще засегне само най-вътрешната част на пръстен А, оставяйки средата му и външните области изцяло осветени без сянката на планетата. По време на мисията "Касини" сянката на Сатурн се удължава постоянно до равноденствието през август 2009 г., и след това започна да намалява.

Изображението, публикувано от НАСА, показва слънчевата страна на пръстените от позиция 10 градуса над равнината на пръстена. Снимката е получена на 3 февруари 2017 във видима светлина с помощта на широкоъгълната камера на космическия кораб "Касини" от разстояние от около 1,2 милиона км от Сатурн. Разделителната способност е 73 километра на пиксел.