25 септември 2018
  •  Говорят медиците

Люксембург иска да стане център на космически рудодобив

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 февруари 2016 в 15:2560851
Снимка: Deep Space Industries

Люксембург има голяма нова цел - да стане център на космическия рододобив, съобщава Ройтерс.

Малката европейско херцогство, сгушено между Франция, Германия и Белгия и известно със своята частна банкова система и управление на фондове, предлага закон, който ще го направи първата държава в Европа с правна яснота относно комерсиалното експлоатиране на астероидите.

Такъв тип рудодобив ще се случи поне десетилетие по-напред от сега, ако не и по-късно. Ходът на Люксембург обаче се очаква да привлече интереса на пионерите в областта, като например американските компании "Planetary Resources" и "Deep Space Industries".

"В дългосрочен план космическите ресурси могат да доведат до добре развиваща се нова космическа икономика и човешка експанзия в Слънчевата система", казва Етиен Шнайдер (Etienne Schneider), министър на икономиката на Люксембург.

През ноември миналата година САЩ са приели подобен закон, който е разрешил на щатски компании да притежават това, което добиват от астероидите и други небесни тела.

Извличането на ресурси от небесните тела е неясен и спорен проблем, тъй като международните договорки призовават сондирането в Космоса да се извършва в полза на всички страни.

Застъпниците на новите закони обаче казват, че рудодобивът в Космоса не само ще осигурят още от намаляващите ресурси на Земята, но и ще помогне за изучаването на далечни планети.

"Изучаването на Космоса изисква използването на космически ресурси, защото, дори да вземем всеки литър вода, гориво или храна от Земята, няма да стигнем особено далеч", казва Жан-Жак Дордон (Jean-Jacques Dordain), бивш генерален директор на Европейската космическа агенция. Той ще работи като съветник по въпроса на Люксембург.

Легалната рамка се очаква да бъде оформена до края на годината. Скептиците не бива да забравят, че в херцогството се намира "SES S.A." - един от най-големите в света оператори на комуникационни сателити.

Стефан 05.02 2016 в 01:18 1

Излагат се. Що направо не публикуват банкова сметка, към която балъците запъхтяно да тичат, стискайки последните стотинки в потните си копитца?
Ако беше жив, Самият Остап Бендер щеше да се възхити от мащабите на новото Ню Васюки. Тая пирамида ще излезе по-величествена и от марсианските планини и еднопосочния полет до тях:))