Марс ще направи най-близкия си подход към Земята за повече от десетилетие

НаукаOFFNews Последна промяна на 13 юли 2018 в 08:15 9793 0

Кредит NASA

Ако някога сте искали да видите Червената планета с цялото й великолепие, сега е вашият шанс, тъй като Марс скоро ще се достигне до Земята най-близо за последните 15 години, което означава, че ще изглежда особено ярка в нощното небе.

На 31 юли Червената планета ще бъде според space.com само на 57,6 милиона километра от нашата планета, четири дни след преминаването на опозицията си - когато е на една линия срещу Слънцето и Земята.

Най-голямото разстояние, когато двете планети са на противоположните страни на Слънцето, е около 401 милиона километра.

Марс в опозиция. Илюстрация: NASA

Обикаляйки около Слънцето,  двете планети се сближават на всеки 26 месеца. Конкретно предстоящата среща е известна като перихелийна опозиция, тъй като Марс ще бъде също и в най-близката си точка до Слънцето.

Това ще направи Марс особено ярък в небето, отразявайки слънчевата светлина с повърхността и атмосферата си. Марс ще се издига над хоризонта, когато Слънцето залязва, като най-добър изглед се очаква около полунощ на 31 юли. Но за дълго време ще бъде ярък в небето, изпреварвайки Юпитер като четвъртият най-светъл обект (след Слънцето, Луната и Венера) от 7 юли до 7 септември. За да го намерите, използвайте приложение като Sky Map .

Но това не е най-близкото преминаване на Марс, случвало се някога. През 2003 г. Червената планета достигна 55,7 милиона километра разстояние от нашата планета - най-близкият подход за последните 60 000 години и този рекорд няма да бъде счупен до 28 август 2287 година.

Съпоставка на видимите размери на Марс. До 2035 г. няма да видим подобен размер на Марс. Илюстрация: nasa.tumblr.com

Тези близки срещи всъщност са доста полезни, тъй като те са подходящи за изпращане на космически кораби до Марс. Понастоящем НАСА разполага с космически кораб, наречен InSight, който е планирано да пристигне до Червената планета през ноември. А през 2020 г., когато прозорецът се отвори отново при следващия подход, ще се проведат още две мисии за изпращане на марсоходи - на НАСА "Mars 2020" и на ESA - ExoMars.

Така че, ако имате възможност, излезте навън през нощта и се опитайте да намерите ярката Червената планета. Тя винаги е вдъхновявала човечеството.