23 септември 2018
  •  Говорят медиците

Марсоходът Curiosity направи панорамна снимка на дюните на Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 септември 2015 в 09:1619170
Снимка: NASA / JPL-Caltech / MSSS

НАСА публикува днес панорамна снимка на пясъчниците в околностите на планината Шарп в кратера Гейл, които, според учените, са се образували от езеро, което в течение милиони години е изсъхвало и отново се е пълнило с вода.

Панорамата е съставена от десетки отделни изображения, направени от 27 август 2015 г. в продължение на две седмици с оптичната система Mastcam на Curiosity от разстояние 94 метра.

Видимите на снимката геоложки структури, които научния екип на Curiosity нарича Stimson unit, се смятат за образувани от вятъра. Подобно изглеждащи вкаменени пясъчни дюни често се срещат в югозападните области на САЩ, се казва в прес съобщението на НАСА.

Геометрията и ориентацията на отлаганията дава информация за посоките на ветровете, оформили дюните.

Преди две години, марсоходът на НАСА Curiosity кацна до марсианския кратер Гейл, в които добре се виждат дълбоките слоеве на марсианската почва, разкриващи геоложката история на планетата. Основните цели на тази мисия на Марс е да извършат подробни геоложки и геохимични изследвания, да се проучи атмосферата и климата на планетата, да се търси вода и следи от присъствието й, както и органични вещества. Тези данни ще помогнат да се определи дали Марс някога е бил подходящ за живот и има ли на него място, подходящо за живот и сега.

За пълния вариант на НАСА, натиснете изображението.

19 септември 2018 в 07:121935