16 август 2018
  •  Говорят медиците

Марсоходът Curiosity откри подобни на вкаменелости структури на Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 януари 2018 в 11:0126170
Откритите структури приличат на тунели на микроскопични червеи Снимка: NASA

Учените изследват вече първата партида материали, събрани от марсохода Curiosity през 2018 г. и намериха в тях необичайни микроскопични структури, подобни по форма на микроби или тунели на микроскопични червеи, съобщава Space.com.

"Намерените образци са много подобни на ихнофосилите от периода Ордовик, които съм проучвал и фотографирал на Земята. Ако това не са вкаменелости, с какви геологични процеси тогава НАСА може да ги обясни?", - заяви Бари ДиГрегорио (Barry DiGregorio), изследовател в Бъкингамския център за астробиология в Обединеното кралство и автор на документалните книги "Марс: Живата планета" и "Микробите от Марс".

Според изследователите, ширината на откритите структури е от един до два милиметра, а дължината им е пет милиметра. Първоначално са открити на чернобели снимки и се оказаха достатъчно интересни за учените от НАСА, за да решат да изпратят Curiosity за допълнителни снимки на района.

Снимката на Curiosity, направена на 15 декември, 2017. Кредит: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Новоизлязлото изображение предизвика много вълнения в интернет. В него мнозина видяха доказателства за съществуването на живот.

В момента изследователите на НАСА не знаят какво точно представляват откритите структури и възнамеряват да ги проучат допълнително.

"Междувременно, обратно на Марс ... Проверявам тези фигури, подобни на пръчки. Всяка от тях е дълга около четвърт инч. Може би са кристали? Или може да са минерали, запълнили празнините, а после кристалите са разтворени. Останете на канала! Науката продължава", пише в Twitter акаунта на Curiosity.

Виц на деня: 9 август