19 декември 2018
  •  Говорят медиците

Марсоходът Curiosity откри загадъчен лъскав обект на Марс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 декември 2018 в 13:2132790
Необичайният обект може да се окаже метеорит. Снимка: NASA

Проучвайки образуванието Хафилд на хребета Вера Рубин на Марс роботът Cutriosity откри загадъчен блестящ обект. Както съобщава Gizmodo, това e "необичайно гладка скала, която поне на чернобялата снимка напомня малко парче злато".

Въпреки че марсоходът вече е проучил този регион, специалистите на НАСА решиха да го проверят отново. По време на повторния преглед бе открит необичайният обект, който може да се окаже метеорит, паднал на Марс от дълбините на космоса. Но точният му произход все още остава загадка за учените.

За да се потвърди или отхвърли хипотезата, Curiosity трябва да извърши химичен анализ на обекта. Това ще стане с помощта на специалния инструмент ChemCam - преносима лаборатория, състояща се от камера, спектрограф и лазер.

Да се "препъне" Curiosity в метеорит не е толкова шокираща новина. Марсоходът е идентифицирал няколко такива обекти по време на пътешествията си, включително огромен метален метеорит през 2015 г. и лъскав никелово-желесен метеорит през следващата година.