26 юни 2019
  •  Говорят медиците

Марсоходът Curiosity преодоля разстоянието от 10 километра

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 април 2015 в 07:5937311
Снимка: НАСА

Само три седмици, след като марсоходът Opportunity преодоля първия по рода си маратон на Червената планета, на 16 април, по-младият му брат Curiosity достигна своя символична граница от 10 километра, съобщиха сътрудници на НАСА.

Curiosity, който изследва повърхността на Марс в огромния кратер Гейл от 2012 г., в момента е в подножието на планината Шарп, която се издига на височина от 5,5 километра от центъра на кратера. Настоящото местоположение на марсохода, където той провежда своите изследвания, се нарича Pahrump Hills. Следващата дестинация е има името Logan Pass

Фактическото постижение на марсохода Curiosity  - 10-километровата дистанция се случи още през миналата седмица, когато е било отчитането на резултатите от километража на колелата, но информацията била леко завишена заради приплъзвания на колелата. По-точни показания са получени въз основа на картографирането на изминатия маршрут.

Основната цел на мисията Curiosity е да определи дали на Марс е възможно да е имало поне примитивен микробен живот в миналото. Получените данни са помогнали на учените да отговорят на този въпрос положително -  кратерът Гейл в далечното минало е бил дъно на езерото, където може да са живяли микроорганизми.

В момента основната цел на марсохода е да се отговори на въпроса: защо Червената планета преминала от сравнително топъл и влажен климат към сух и неподходящ за живот.

Петър 20.04 2015 в 11:45 1
Curiosity (маса 900кг) по-малък брат на Opportunity (185кг) ?!?