22 септември 2020

Медитацията развива мозъка и паметта

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 април 2016 в 12:21 56420

Редовната медитация и йога имат незабавен и видим ефект върху мозъчните вълни на практикуващите. Това се казва ново изследване, публикувано в сп. "Horizon".

През последните 50 години йогата и медитацията направиха скок от ъндръграунда и се превърнаха в цяла поп култура, като това привлече вниманието на невролози, които вече дълго време изследват влиянието на тези активности върху мозъка и нашето поведение.

В скорошен експеримент учени изследвали мозъчните вълни на опитни йоги след две медитиращи сесии. Било проучено състоянието им по време на сън в сравнение с това на хора, които не практикуват йога и не медитират.

Изследователите открили, че опитните йоги показват индикации на увеличаване на бавните мозъчни вълни, които помагат за засилването на паметта.

"Сънят е уникален прозорец за наблюдение на невронните пътища в човешкия мозък. Беше много вълнуващо да наблюдаваме "подписа" на медитацията и йогата върху "спящ" мозък. Това доказва, че тази активност променя нормите на това как мозъка ви работи", коментира д-р Дентико, която е част от изследователския екип на университета в Уисконсин, които са част от проучването.