12 август 2020

Меркурий в синьо и златно (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 февруари 2015 в 13:45 34180
Снимка: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Carnegie Institution of Washington

Космическият апарат на НАСА, Messenger, е изпратил най-доброто правено някога, според учените, изображение на Меркурий, най-близката планета до Слънцето. Картината е мозайка от снимки, направени от Messenger, който е на орбита около малката планета.

Цветовете са реални, но са коригирани, за да може да се даде оценка на различните райони от гледна точка на химията, физиката и минералогията на повърхността на планетата.

Огромното кръгло жълто-кафяво петно в горния десен ъгъл на изображението е басейнът Калорис, който се е образувал от сблъсъка на гигантска комета или астероид в началото на историята на Меркурий.

Впоследствие този древен басейн е бил залят с лава от вулканична дейност.

Светлосинитте и бели ивици са линиите на разрушение от по-новите въздействия на младите кратери.

По-тъмните сини области са ниски терени с неясен произход засега.

Messenger е първият космически апарат, който влиза в орбита около Меркурий на 18 март, 2011.

Освен че осигурява първата пълна карта на повърхността на планетата, от Messenger се очаква да даде отговори на много ключови въпроси за геоложката история и състав на Меркурий, нейното магнитно поле, дали има снежни шапки на полюсите и какъв е съставът и произходът на разреденета атмосферата на планетата.